Sedm pilířů podnikání

Jak začalo mé podnikání? Nastiňme si nejdříve pár stručných bodů a v dalších článcích a textech si je rozeberme do větších podrobností:

  1. Mít šílený nápad. Bez šíleného nápadu není podnikání. Žádné podnikání není úspěšné, když do něj nebudete šíleně zapáleni a když nebudete mít pocit, že váš nápad je sice šílený, ale lze s ním prorazit. A já musím uznat, že v mém případě stát se masérem, lépe řečeno začít podnikat v masážích, bylo až moc šílené. A podívejte se 6 let zpět jak tento šílený nápad prorazil.
  2. Pustit korunu. Bez počátečních investic to nejde. Aby bylo možné začít podnikat v čemkoli, je nutné pustit korunu. Ale zase to s tím počátečním investováním do podnikání nepřehánět ať není člověk na mizině. Začínat s horším, postupně se zlepšovat. To byl i můj případ, ostatně o tom si povíme v samostatném článku až na to přijde řada.
  3. Webová prezentace. Bez pořádného webu to prostě nejde. Kdo nemá web, ten se bude v podnikání prosazovat hodně těžko. Každý potenciální zákazník chce mít představu co ho čeká, jak vaši práci vnímají jiní. Web je základ. A jak jsem web pojal? Na to bude taky čas v samostatném článku.
  4. Med kolem úst může zhořknout. Kdo se v podnikání alespoň jednou nespálil, není úspěšným podnikatelem. Špatná rozhodnutí a neúspěchy k podnikání prostě patří.
  5. Digitalizace: V mém podnikání hraje důležitou roli. Jakou? To v čas zjistíte.
  6. Inovovat, mírně riskovat. Bez inovací si neudržíte zákazníky. A bez občasného riskování neobjevíte nové a zajímavé trendy.
  7. Vzdělávání. Důležitý bod. Aby podnikání rostlo, musíte si udržovat přehled. Proto není na škodu se nadále vzdělávat a rozšiřovat své znalosti v oblastech, kterým se věnujete a které považujete za klíčové.

Tímto končím. 7 zásad mého podnikání už znáte. Postupně je rozebereme do dalších podrobností, sledujte tento blog.